Jantokia

Jantoki zerbitzuaren helburuak

Jantoki zerbitzua integratzea Lauroko Hezkuntza-Kurrikuluaren barruan.

Helburu espezifikoak

• Bizitza osasuntsua izateko elikadura osasungarria behar izateari buruz sentiberatzea.
  • Elikagaiak pertsona guztientzako beharrezkoak direla eta urriak direla jabetzea.
  • Mahaian higiene-ohitura eta gizarte-arau egokiak hartzea eta praktikatzea erantzunkidetuz.
  • Etxeko lanei begira jarrera positiboak hartzea eta, era berean, jantokiko lan zehatz eta espezifikoetan parte hartzea.
  • Munduko herritar bat dela jabetzen laguntzea eta mugak eta egon daitezkeen arriskuak ezagutzea.
  • Beharrezkoak ez diren hondakinak ez direla sortu behar ohartzea.

Urteko menuak atala ikusi

Jantokiko arau nagusiak

• Jantoki zerbitzua ikasturte osorako kontratatzen da eta bakarrik da hautazkoa Batxilerrean.
  • Ikasle bakoitzak erabiltzen dituen tresna, mahai, jesarleku eta eremuaren erantzukizuna izango ditu eta bere erabilera egokiaz arduratuko da.
  • Janari guztia mahaian jango du ikasleak, postrea barne, eta jakiak ez dira jantokitik aterako.
  • Ikasle bakoitzak jantoki arduradunarengana zuzendu beharko ditu bere eskabideak eta, halaber, arduradun horrek ematen dizkion oharrak jarraitu, eta errespetuz hitz egingo du eurekin.
  • Eskolaldietan lantzen dihardugun elika-hezkuntzak interferentziarik izan ez dezan, ez eman zuen seme-alabei gozoki edo bestelako litxarreriarik eskolan dauden bitartean.

Argibideak menu alergikoaren inguruan:

Menu hau pertsona zeliakoentzat dago bereziki difinituta, baina beste alergia batzuetarako ere dago egokitua, hala nola, arrautza eta esnearen proteina.

Menu honetako jakien artean ingrediente alergenikoren bat egonez gero, ingrediente honi alergia dioeten ikasleei egun horretan menu barazkijalean dagoen jakia emango zaie edo guztiz kendu egingo da.

Adibidez: menu alergenikoaren bigarren platera patata tortilla da. Menu barazkijalean azalorea patatekin dago. Arrautzari alergia dioten ikasleei azalorea emango zaie. Esnearen proteinari alergia dioten ikasleei fruta emango zaie yogurta eman beharrean.